tirsdag den 11. marts 2014

Nye Bobles.

Vi har i denne måned brugt en del penge på bobles, der er mange nye vi ikke havde, men for at få nye, måtte vi desværre sælge nogen af de gamle. Og skal du af med nogle af dine bobles, så vil jeg bestemt anbefale dig at sætte dem til salg på : Bobles - køb, salg Og bytte på facebook. Heldigvis er det let at sælge brugte bobles, og der er mange interesseret købere, så vi har nu i denne måned købt en del, for pengene for dem som vi solgte :) Mine dejlige børn elsker stadig bobles, selv om de nu er 3½, 7 og 8½ år, så er det stadig noget som bruges næsten dagligt her i huset.
Jeg vil aldrig kunne rose bobles nok for deres fantastiske legetøj, det giver en masse nye ideer til lege og baner, og børnene kan træne deres balance og motorik ved leg.

Siden Nytårsaften er der solgt en 7-8 stykker, og der er nok kommet samme antal til :) Jeg vil nu skrive en vurdering af de forskellige nye bobles i familien.


Vi har anskaffet os en stor og en lille zoo. Børnene brugte en del tid på at samle dem, Julie som sidder med den lille zoo, forsøger at samle den, men måtte have hjælp, Emilie med den store zoo brugte laaaang tid på at samle den, men til sidst lykkes det. Vi vil give zoo'en 3 ud af 5 stjerner her hjemme, de er sjove, dyrene kan bruges til at lave bane med, men som samlet kan den næsten kun bruges som skammel, der er ikke så mange funktioner når den først er samlet :)

Vi har også anskaffet os mototrik ringene, en lille fisk, myreslugeren, hvalros, slangen, løve, og frøen. Og hovsa... et rullebræt og en ælling og en kylling. Skal nok skrive alt vi har, og give stjerner ud fra hvad vi synes bedst om :)

Motorik ringene (den lille model) : Jeg kunne til at starte med ikke se meningen med disse ringe, men børnene fandt hurtigt på måder at bruge dem på, den mindste samler dem mange gange om dagen, og de store laver en mystisk hat, kaster ringe til hinanden når de står på andre tumledyr, bruger dem på arme og ben mens de snurre rundt, mens de evt. står på elefanten. Der laves hinkebaner i huset osv.. der er rigtig mange muligheder med disse ringe :) Så de får 4 ud af 5 stjerner.

Fisken : Altid et sikkert hit, den kan bruges til at sidde på, rulle over, og forhøje stolen så man sidder bedre ved bordet. Er meget stabil ved ved baner og lign. Så den er nød til at få 4 ud af 5 stjerner. 

Frøen 699 kr : Den bruger mine børn ikke så meget endnu, de bruger den mest til at sidde på, men den kan også bruges som gynge, men de sidder gerne og vipper lidt frem og tilbage når de fx. ser fjernsyn. Så ud fra hvad de bruger den, må den desværre pt. få 3 ud af 5 stjerner, men jeg håber bestemt de snart ser muligheder i den :)

Myreslugeren 899 kr: Jeg bestilte den over nettet, og havde ikke set den først desværre, for den var noget mindre end jeg havde forestillet mig. Den egner sig mest til de mindre børn, her bruger min datter den gerne til at lave baner, eller en trappe når hun skal op til køkkenbordet osv. Så endnu en 3 ud af 5 stjerner :)

Slangen 150 Euro eller 1699 kr i DK : Fantastisk, desværre er den udgået her  hjemme, men det er så dejligt med et tumledyr der er stort nok til børnene kan lege i den, eller bruge den som bord. Her er den brugt til at lege båd i, til baner, til at kravle under, til at vende på hovedet og have fødderne op i luften, den er holdbar og stor. Et rigtig godt køb. Vi måtte desværre bestille den fra Holland, men de kørte et godt tilbud på http://www.diss-id.nl/shop/category/bobles/ til 150 euro, også 19 euro i porto, men man spare 34 % i forhold til nyprisen her hjemme. Den får 5 ud af 5 stjerner.

Hvalros 1099 kr. Fantastisk, først regnede jeg ikke med den ville fange deres interesse, mine børn er jo store, men Julie på 3½ var solgt, og hun bruger den dagligt, hun bruger den som rutsjebane, rullebane osv. Ideerne er mange, den er virkelig værd at eje i sin bobles samling. 5 ud af 5 Stjerner.



Løven i naturfarve. 999 kr : Løven har ikke den store funktion, den er firkantet, så den bruges som pyntedyr på min datters værelse, eller som skammel når hun har gæster på besøg. Jeg synes ikke den har så meget funktion, men når det så er sagt.. så er den helt igennem flot, ligner virkelig et flot stykke designer møbel, og vil pynte i hver en stue. Udseendet får 5 ud af 5 stjerner... men funktionelt får den 2 ud af 5 stjerner.

Rullebræt 599 kr : Jeg synes det så meget lille ud, tænkte selv funktionen var lidt overflødig.... men skal da lige love for jeg tog fejl. Den er jo VILDT sjov, Julie + de store har suset rundt i huset på det bræt i dag, og ville næsten ikke i seng i skræk for en anden brugte det i morgen tidlig. Bestemt pengene værd. 5 store stjerner ud af 5 :)

Ælling 599 kr : Den ser da sød ud, på en sjov bønne facon, men den kom i dag sammen med rullebrættet, og blev slet ikke taget i brug. Jeg vælger at vente med at give den stjerner indtil jeg ser hvad børnene synes om den :)

Kylling 249 kr : Emilie ønskede sig en ny kylling, vi havde dem en gang, men de mistede interessen for dem, nu er der så en ny kylling flyttet ind i huset, og de er glade for den, de bruger den til at stå og holde balancen på nu, og den bruges til baner. Og er lavet så praktisk da den kan stå under elefanten, og derfor kan man spare lidt plads, for disse dejlige dyr fylder jo en del :) Den får 3 ud af 5 stjerner (fordi mine børn er så store nu, havde det været babyer var den perfekt til at træne nakken).

Når mine guldklumper har testet deres ælling, så skal jeg nok skrive en besked om den, samt vores andre bobles. Så laver en anmeldelse af pingvinen, skildpadden, grisen, 3 forskellige str. ugler (en i træfarve), elefanten, donut, hvalen osv.

Tak fordi i læste med :)

En masse "snart" sommerhilsner fra Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar